poniedziałek, 22 września 2014

Jak jeść, by cholesterol nie był problemem

W ostatnim czasie szereg serwisów zamieściło informację o produktach, których jedzenie powoduje obniżenie cholesterolu.
Prawidłowo powinniśmy powiedzieć - aby wytwarzanie nadmiaru cholesterolu nie było potrzebne.
Drobna, ale ważna różnica.

Co powinno zagościć na naszych stołach, żeby mieć niższy poziom cholesterolu?

1. Natka pietruszki
zawiera witaminę C, dzięki której łatwiej pozbyć się nadmiaru cholesterolu.

2. Olej rzepakowy
zawiera fitosterole, które pomagają utrzymać cholesterol na odpowiednim i zdrowym poziomie.

3. Awokado
bogate jest w zdrowe i cenne kwasy tłuszczowe.

4. Filiżanka zielonej herbaty
redukuje wchłanianie się cholesterolu w jelitach.

5. 2 łyżki siemienia lnianego dziennie
spowodują znaczy spadek cholesterolu.

6. Morskie ryby
zawierają kwasy tłuszczowe omega-3.

7. Czosnek
zawiera allicynę, która udrażnia naczynia krwionośne.

8. Codzienne spożycie garści orzechów
znacznie obniża poziom LDL.

9. Olej zawarty w pestkach dyni
hamuje odkładanie się cholesterolu w naszym organizmie

10. Fasola
zawiera błonnik, który działa jak szczoteczka i usuwa tłuszcze z naszego organizmu.

Odżywiajmy się właściwie, gdyż przyjmowanie leków na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi (statyn) jest skrajnie niekorzystne dla naszego organizmu.
Więcej w poście z 6 sierpnia 2014 r. "Statyny mogą zabić".

Dodatkowo, niski poziom cholesterolu może zaszkodzić chorym na raka nerki, o czym pisałem w poście z 28 sierpnia 2014 r. "Cholesterol, a rak nerki".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz