niedziela, 7 września 2014

Na grzyby

Grafika ze strony: http://www.radiobory.dbv.pl/readarticle.php?article_id=97

Mówi się, że grzyby są ciężkostrawne i oprócz smaku nie mają żadnych wartości odżywczych.  

A jaka jest prawda:

- Kurki i borowiki zawierają sole mineralne potasu, fosforu, wapnia, sodu i żelaza.
- Zawarty w boczniakach pleuran zmniejsza guzy nowotworowe.
- Duża zawartość wody i błonnika w grzybach pomoże zrzucić zbędne kilogramy.
- Gąskówka naga obniża poziom cukru we krwi.
- Bogate w białko grzyby pomagają zastąpić w potrawach mięso.
- Boczniaki obniżają poziom cholesterolu we krwi oraz podnoszą odporność organizmu.
- Grzyby bogate są w cynk, który wpływa na piękny i zdrowy wygląd skóry, włosów i paznokci.
- Grzyby opóźniają proces starzenia, bo zawierają ergotioneiny.
- Grzyby poprawiają również pracę nerek i regulują przemianę materii.
- Pieczarki bogate są w magnez, selen, sód oraz witaminy z grupy B.
- Grzyby bogate są w witaminy A, B, C, D, E, K, PP.
- Zawarty w grzybach jod pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu tarczycy.
- Borowiki, pieczarki i boczniaki zawierają betaglukan, który zwiększa produkcję białych krwinek oraz neutralizuje wolne rodniki, które przyczyniają się do powstawania nowotworów.

Grafika ze strony: http://mareklenc.blogspot.com/2011/08/560-grzyby.html
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz