poniedziałek, 5 stycznia 2015

Skołatane nerwy

Żyjesz w ciągłym stresie. Zdenerwowanie i rozdrażnienie utrudniają Ci funkcjonowanie.
Nie możesz spać.
Zanim sięgniesz po antydepresanty pomyśl o naturalnych środkach. Bez wątpienia są zdrowsze.

Mówiłem o tym w czasie wrześniowej Pasji Dobrego Życia.

Tym razem poznajmy propozycję, jaką składa nam Gazeta.pl Zdrowie w artykule "Naturalne środki na zszargane nerwy - poznaj ich działanie".


Oto fragmenty:
1. Rumianek - łagodzi napięcia, pomaga usnąć
Jeśli jesteś roztrzęsiony albo masz problemy z zaśnięciem, może Ci pomóc kubek rumiankowej herbatki. Będzie... pomocny na rożne dolegliwości powstałe na tle nerwowym, bóle i napięcia brzucha, zaburzenia trawienne, napięciowe bóle głowy oraz zatrzymanie miesiączki... 
Można go wykorzystywać także do przemywania podrażnień skóry, stanów zapalnych czy owrzodzeń, okłady złagodzą zaś ból i ropienie oczu. Płucząc nim jamę ustną, pozbędziemy się brzydkiego zapachu. Będzie również pomocny w stanach zapalnych gardła. Kąpiele w rumianku lub przemywanie nim skóry sprawią, iż stanie się ona bardziej gładka i zdrowa. Podobnie zadziała także na włosy.
Ze względu na swoje łagodne działanie rumianek może być stosowany także na różne dolegliwości dzieci i niemowląt... 

2. Melisa - uspokoi, ale nie otumani
Melisa to najlepsza sojuszniczka nadmiernie pobudzonego układu nerwowego. Łagodnie uspokoi i ułatwi zaśnięcie, szczególnie w stresującym okresie życia. Przy tym jest doskonała dla osób uczących się (np. w trakcie sesji) lub pracujących umysłowo, bowiem łagodząc napięcie, nie pogorszy funkcjonowania intelektualnego, a nawet może poprawić pamięć i koncentrację.
Ponieważ, tak jak rumianek, ma właściwości rozkurczające, jej przyjmowanie wpływa korzystnie na funkcjonowanie układu pokarmowego. Między innymi poprawi apetyt oraz trawienie, a także zmniejszy wzdęcia i gazy. Bywa również pomocna na bóle głowy, menstruacyjne oraz - w postaci okładów - w bólach i obrzękach stawów... 
Paradoksalne melisa przyjmowana w zbyt dużych dawkach może powodować pobudzenie i bezsenność. Nie warto zatem przesadzać - 1-2 szklanki naparu dziennie powinny w zupełności wystarczyć... 
Nie jest... zalecana dzieciom do 12. roku życia , a także kobietom w ciąży i karmiącym piersią...

3. Lawenda - odprężenie dla ciała i umysłu
Charakterystyczny zapach, który odstrasza mole, to nie jedyna właściwość lawendy. Ma ona również doskonałe działanie uspokajające i odprężające, pomocne np. w stanach nadmiernego pobudzenia i niepokoju czy nerwicach. Oprócz łagodzenia stresu, lawenda pomoże też na wywołane nim objawy, jak napięciowe bóle głowy, migrenę, problemy ze snem, a także dolegliwości ze strony układu pokarmowego (np. brak apetytu - szczególnie w przypadku dzieci i osób starszych). Herbatka z niej przywróci również prawidłową pracę mięśni przewodu pokarmowego oraz - hamując nadmierny rozwój bakterii - zapobiegnie wzdęciom, kolkom i bólom brzucha... 

4. Waleriana - na nadmierne pobudzenie (kozłek lekarski)
Do ziół, które łagodząc napięcie nerwowe i pomagają w zasypianiu z pewnością należy także kozłek lekarski... Będzie pomocny w stanach napięcia, czy nadmiernego pobudzenia. Ze względu na jego właściwości nasenne lepiej unikać jego przyjmowania gdy, np. musimy iść do pracy czy będziemy prowadzić samochód. Dobrą porą na dawkę waleriany jest natomiast wieczór, najlepiej około pół godziny przed snem. Ponadto preparaty z kozłka mogą łagodzić skurczowe dolegliwości w obrębie przewodu pokarmowego (np. kolki).
Waleriana... nie jest polecana kobietom w ciąży i karmiącym piersią, a także osobom ze skłonnością do reakcji alergicznych... 

5. Chmiel - pomaga radzić sobie z uczuciem niepokoju
... chmiel to nie tylko składnik potrzebny do produkcji piwa, ale i roślina o działaniu uspokajającym oraz ułatwiającym zasypianie. Ma właściwości bardzo podobne do waleriany, będzie zatem doskonały w stanach nadmiernego pobudzenia nerwowego czy niepokoju. Ponieważ sprzyja senności nie powinno się jednak stosować go, gdy np. zamierzamy kierować samochodem. Ze względu na swoje działanie rozkurczowe i pobudzające trawienie chmiel pomoże nam jednak regulować pracę układu pokarmowego, szczególnie przy zmniejszonym apetycie (np. na tle nerwowym) czy tzw. nerwicach żołądkowo-jelitowych... 

6. Zielona herbata - pozwoli poprawić nastrój i zachować czujność
Zielona herbata, podobnie jak melisa, to napój idealny dla osób uczących się bądź pracujących umysłowo. Dzięki zawartej w niej teaninie zmniejszy stres oraz niepokój i pomoże ustabilizować nastrój, a przy tym pozwoli zachować czujność... W połączeniu z kofeiną (którą również znajdziemy w zielonej herbacie) może nawet poprawiać funkcjonowanie umysłowe.
Zielona herbatę często poleca się także osobom dbającym o sylwetkę. Wykazano, iż jej spożycie przyczynia się do przyspieszenia spalania dodatkowego tłuszczyku..., a także poprawia regulację poziomu cukru we krwi. W wielu badaniach udowadniano także jej hamujący wpływ na rozwój niektórych chorób, między innymi układu krążenia czy pewnych nowotworów. Dzięki zawartości przeciwutleniaczy może ponadto spowalniać procesy starzenia się zachodzące w naszym ciele.
Ponieważ może utrudniać przyswajanie żelaza i sprzyjać anemii, niektórzy specjaliści nie polecają jej kobietom, które spodziewają się dziecka...

Zapraszam do zapoznania się z całym artykułem "Naturalne środki na zszargane nerwy - poznaj ich działanie".

Swoje wystąpienie w ramach Pasji Dobrego Życia zakończyłem informacją o jednym z produktów Firmy Dr. Nona. Oczywiście, chodzi o YAMSEEN.

Michał Ostrowski
Yamseen jest wyjątkowo skuteczny z uwagi na swój skład.
Zawiera:
- mak polny (Papaver rhoeas), który nie zawiera substancji narkotycznych, a zawarte w nim substancje o działaniu uspokajającym nie wywołują uzależnień,
- męczennicę cielistą (Passiflora incarnata), zwaną w Ameryce Południowej „kwiatem pragnienia zaspokajającym duszę”, gdyż m.in. posiada lekkie właściwości uspokajające, likwiduje stany stresowe, zespół napięcia przedmiesiączkowego oraz pomaga przetrwać okres menopauzy,
- melisę lekarską (Melissa officinalis), która uspokaja i relaksuje, koi nerwy, pomaga zasnąć oraz jest stosowana w bólach głowy i zespole przewlekłego zmęczenia,
- chmiel zwyczajny (Humulus lupulus), który ma działanie uspakajające, spowalniając reakcje oraz obniża popęd płciowy.
No i oczywiście Halo-Kompleks, czyli Kompleks Bio-Organo-Mineralny (BOMK).


A na koniec nagranie Damiana Redmera - krótka prezentacja "Jak w 2 sekundy opanować strach, stres czy złość - naukowo potwierdzona metoda".


Miłego oglądania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz