poniedziałek, 16 marca 2015

Komisja Etyki Reklamy o Undofen Max

Komisja Etyki Reklamy działająca przy Radzie Reklamy, stoi na stanowisku, że reklama telewizyjna leku przeciwgrzybiczego Undofen Max wprowadza w błąd.


W reklamie pojawia się stwierdzenie, że Undofen Max zawiera terbinafinę o potrójnym działaniu – przeciwgrzybiczym, przeciwzapalnym, przeciwbakteryjnym, natomiast terbinafina ma tylko działanie przeciwgrzybiczne.

Rada Etyki Reklamy zdecydowała, że w związku z tym, że producent Omega Pharma Poland Sp.z o.o. nie przedstawił potwierdzenia, że lek oprócz działania przeciwgrzybiczego ma działanie przeciwzapalne i antybakteryjne, to reklama „może nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy, a także wprowadzać konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu”.

Bliższe szczegóły w uchwale Zespołu Orzekającego Komisja Etyki Reklamy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz