środa, 27 maja 2015

Reklama Rostilu wprowadza w błąd

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał spółce Aflofarm Farmacja Polska z Pabianic natychmiastowe zaprzestanie reklamy radiowej leku Rostil.
Zdaniem GIF reklama wprowadza odbiorców w błąd i zawiera informacje niezgodne z charakterystyką produktu leczniczego.
W reklamie Rostilu emitowanej w stacjach radiowych pada m.in. hasło: "przyczyny żylaków są dwie: osłabienie żył i zakrzepy". Jak wskazuje GIF, zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej, mechanizm powstawania żylaków nie jest w pełni wyjaśniony.
W błąd może również wprowadzać hasło: "ból nóg, obrzęki i kurcze wskazują na żylaki", ponieważ te objawy "mogą być wywoływane różnymi chorobami wymagającymi odpowiedniej diagnostyki".
Takie stwierdzenie może powodować, że odbiorcy reklamy będą stosować Rostil, mimo że mogą wymagać zupełnie innego leczenia.


Substancją czynną Rostilu jest wapnia dobezylan jednowodny i - zgodnie z charakterystyką produktu leczniczego - jest to lek stosowany w "leczeniu objawów przewlekłej niewydolności krążenia żylnego kończyn dolnych (żylaki): ból, kurcze, mrowienie, obrzęk, zmiany skórne na tle zastojów krwi".
Treść reklamy informująca, że Rostil likwiduje osłabienie żył i zakrzepy jest niezgodna z charakterystyką produktu leczniczego, gdyż nie ma danych klinicznych wskazujących, że leczenie dobezylatem wapnia spowodowało ustąpienie żylaków i wyleczenie.

Zgodnie z treścią wskazań do stosowania, lek Rostil stosuje się w leczeniu objawów przewlekłej niewydolności krążenia żylnego kończyn dolnych (żylaki), ból, kurcze, mrowienie, obrzęk, zmiany skórne na tle zastojów krwi.

Więcej na stronie: http://www.zdrowie.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/gif-decyzja-dotyczaca-wstrzymanie-reklamy-leku-rostil


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz