sobota, 11 lipca 2015

GIF zakazuje reklam

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał spółce GlaxoSmithKline Consumer Health Sp. z o.o. wstrzymanie reklamy telewizyjnej produktu leczniczego Cholinex Intense.
Reklama zawiera m.in. takie hasła: „Silne i szybkie rozwiązania na ból gardła”, „A mnie złapał ostry ból gardła” oraz „Nawet na ostry ból gardła”.
Zdaniem GIF reklama wprowadza w błąd i nie prezentuje produktu leczniczego obiektywnie.
Reklama zawiera informacje niezgodne z zatwierdzoną charakterystyką produktu leczniczego. Bo lek stosuje się „Objawowo w bólu i zapaleniu gardła”.
Decyzja GIF ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazał redaktorowi naczelnemu czasopisma „Twój Styl” natychmiastowe zaprzestanie reklamy tabletek antykoncepcyjnych Belara w związku z naruszeniem przepisów Prawa farmaceutycznego. 
Tekst „ Z większą ochotą” opublikowany w rubryce „Na zdrowie” w czasopiśmie „Twój Styl” nr 2/2015, jest reklamą produktu leczniczego Belara w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego. 
Produkt leczniczy Belara  dostępny jest wyłącznie na receptę. Jest to naruszenie przepisu art. 57 ust. 1 pkt 1 Prawa farmaceutycznego, który zabrania kierowania do publicznej wiadomości reklamy produktu leczniczego wydawanego na podstawie recepty.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz