sobota, 29 sierpnia 2015

Naturalne sposoby na ZAPARCIA!

Jest taki blog ePrzyprawy.


Prowadzi go Degustatorka, która przedstawia się w następujący sposób:

Witam serdecznie! ;) Mój blog prowadzę od listopada 2013 roku. Uwielbiam smacznie i zdrowo jeść oraz odkrywać nowe smaki i zapachy. Prywatnie jestem absolwentką Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Od dawna interesuję się zdrowym odżywianiem, medycyną naturalną i ziołolecznictwem. Na moim blogu znajdziesz najciekawsze rzeczy związane ze zdrowym odżywianiem, gotowaniem, odchudzaniem i medycyną naturalną. Poznasz wszystkie przyprawy, owoce, zioła i smaki świata. Pamiętaj, że artykuły tu zamieszczone mają wyłącznie charakter informacyjny i nie są poradami medycznymi. Jeśli cierpisz na jakąś chorobę - nic nie jest w stanie zastąpić bezpośredniej konsultacji z lekarzem! Zapraszam serdecznie do czytania i komentowania. Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco i widzieć najnowsze posty na moim blogu kliknij proszę przycisk ''lubię to'' na facebooku. Pozdrawiam :)


Adres profilu na facebooku: https://www.facebook.com/eprzyprawy

Jak autorka opisuje swój blog? -  Niech Was nie zmyli tytuł bloga. Strona ta jest nie tylko o przyprawach, ale również o ziołach, roślinach, owocach i wszystkich naturalnych i zdrowych produktach, które mogą przynieść nam zdrowie i zadowolenie z życia. Ten blog jest o zdrowym, naturalnym i smacznym odżywianiu.

Tym razem zajmijmy się zaparciami.
Oto porady z postu "Naturalne sposoby na zaparcia" na blogu ePrzyprawy:

Zaparcie to bardzo nieprzyjemny stan. Często oprócz nieprzyjemnego uczucia ciężkości towarzyszą mu takie objawy jak bóle i zawroty głowy, bóle podczas wypróżniania, brak apetytu i mdłości. Jeśli podczas kilka dni nie udaje się nam wypróżnić, zalegające w jelitach treści zaczynają przenikać przez ścianki przewodu pokarmowego z powrotem do organizmu i zatruwać go.
Co może pomóc na zaparcia?

- OSTROPEST PLAMISTY - Jego ziarna to źródło błonnika, a także sylimaryny, czyli naturalnej substancji wybitnie regenerującej miąższ wątrobowy (na bazie ostropestu produkowanych jest wiele popularnych leków na wątrobę). Tymczasem sprawniejsza wątroba to mniej toksyn w organizmie m.in. we krwi, a czystsza krew to silniejsze naczynia krwionośne, mniej podatne na deformacje wywołane silnym parciem, czyli żylaki i hemoroidy często idące w parze z zaparciami. Także dodawanie nasion ostropestu do potraw ma wielowymiarowy pozytywny wpływ na leczenie zatwardzeń i dolegliwości towarzyszących.

- TYMIANEK - 1 łyżeczkę ziela tymianku zalać filiżanką gorącej wody, odstawić pod przykryciem do naciągnięcia. Po 10 minutach odcedzić. Pić świeżo zaparzoną herbatkę kilka razy dziennie.

-  KEFIR, MAŚLANKA - W zapobieganiu zaparciom pomocne są mleczne napoje fermentowane: maślanka, kefir, jogurt naturalny, zsiadłe mleko. Zawierają one bakterie kwasu mlekowego, które poprawiają tempo pracy jelit.

- HERBATKA Z WIDŁAKA - Na przewlekłe zaparcia... herbatkę z widłaka: płaską łyżeczkę ziela zalać szklanką wrzątku i odstawić na 5-7 minut do naciągnięcia. Pić szklankę na czczo, pół godziny przed śniadaniem.
Uwaga: Osoby ze skłonnością do biegunek powinny zachować szczególną ostrożność w przyjmowaniu tego ziela, ponieważ w ich przypadku mogą nastąpić skurcze jelit.

- SUSZONE ŚLIWKI - Sprawdzonym domowym sposobem na zaparcia są suszone śliwki. Zawierają one 7 razy więcej błonnika niż śliwki surowe (aż 10 g w 100 g), dzięki czemu skuteczniej regulują perystaltykę jelit. Aby się o tym przekonać, wystarczy zjeść rano kilka suszonych śliwek namoczonych przez noc w przegotowanej wodzie. Można także wypić kompot z rozgotowanych lub rozmoczonych śliwek suszonych.

- BŁONNIK WITALNY - Jest on mieszanką dwóch rodzajów roślin, które wspierają perystaltykę jelit. Są to: babka płesznik oraz babka jajowata. Jest to błonnik o naturalnym pochodzeniu. Wędruje on przez cały przewód pokarmowy, w czasie tej drogi wchłania wodę i zwiększa objętość masy kałowej , dzięki temu przyspiesza eliminację niestrawionych resztek pokarmowych. Likwiduje to zaparcia i ułatwia regularne wypróżnianie się. Poza tym ułatwia usuwanie niebezpiecznych związków z organizmu.

- BŁONNIK W POKARMACH - Dietetycy zalecają, by w ciągu dnia dostarczać organizmowi 30–40 g błonnika. Najlepszym jego źródłem w pokarmach są otręby pszenne (w 100 g są aż 42,4 g błonnika). Otręby można spożywać nawet 2–3 razy dziennie, dodając je do sałatek i koktajli. Ziemniaki zastąp kaszą gryczaną lub razowym makaronem, a zamiast białego ryżu sięgnij po brązowy ryż. Dużo błonnika zawierają również warzywa i owoce (surowe lub suszone). Najbogatsze źródła to: karczochy, zielona sałata, kwaszona kapusta, buraki, pomidory, a z owoców – suszone: śliwki, figi, rodzynki, daktyle i morele oraz świeże: jeżyny, maliny, porzeczki, jabłka.

- WODA Z CYTRYNĄ - Na zaparcia powinna zadziałać także wypita na czczo szklanka gorącej wody. Można dodać do niej miodu lub odrobiny soku z cytryny.

- KRWAWNIK POSPOLITY - 2 łyżeczki ziela krwawnika pospolitego zalać szklanką wrzątku, odstawić na 15 minut pod przykryciem. Pić raz dziennie po filiżance przez 3-6 tygodni.
Krwawnik podobnie jak bylica piołun, imbir, mniszek zawiera gorycze, czyli substancje pobudzające wydzielanie żółci, a co za tym idzie, regulujące procesy trawienia.

- PRAWOŚLAZ LEKARSKI- Sproszkowany korzeń prawoślazu, zmieszany przed zażyciem z wodą, po spęcznieniu w jelitach wzmaga łagodnie ruchy perystaltyczne jelit i ułatwia wypróżnienie. W zaparciach u dzieci dobre efekty dają lewatywy zawierające odwar prawoślazu.


4 komentarze:

  1. ale można łączyć te napary ze sobą? Ja mam tak silne zaparcia że wspomagam się lekami, teraz dicopegiem i chciałabym sobie ulżyć jakimyś ziólkami własnie ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapytanie przekazałem autorce bloga ePrzyprawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Błonnik, śliwki laktuloza mogą wywoływać wzdęcia i u mnie tak się dzieje, jedyne co mogę stosować to siemię lniane( wyjątkowo paskudne w smaku) i dicopeg, ostatnio nawet nieźle sobie radzę dzięki niemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się swoimi doświadczeniami.

      Usuń