piątek, 4 września 2015

Kawa – pić, czy nie pić?

Kawa – pić, czy nie pić? - to tekst opublikowany przez Mapę Zdrowia.
Na tytułowe pytanie musi jednak każdy odpowiedzieć sobie sam.

Grafika ze strony http://kawa.bialystok.pl/

Kawa jest pełna silnych przeciwutleniaczy. 
Twój organizm wciąż jest atakowany przez cząsteczki zwane „wolnymi rodnikami”, które mogą uszkodzić białka lub DNA, a więc bardzo ważne struktury komórkowe. W tym momencie na pomoc spieszą antyoksydanty, które dzięki swoim właściwościom neutralizują wolne rodniki. Antyoksydanty spowalniają procesy starzenia się komórek i pomagają zapobiegać wielu chorobom, które są wywołane przez stres oksydacyjny, w tym nowotworom, cukrzycy typu 2, chorobie Alzheimera i innym.
Co ciekawe, kawa zawiera bardzo duże ilości kilku bardzo potężnych antyoksydantów, między innymi aldehydu hydrocynamonowego, polifenoli i innych. Aldehyd hydrocynamonowy skutecznie neutralizuje wolne rodniki i zapobiega występowaniu stresu oksydacyjnego. 

Największe źródło antyoksydantów w diecie.
Większość ludzi przyswaja około 1-2 gramów antyoksydantów dziennie, a większość z nich, bo aż 79 % pochodzi z napojów – kawy lub herbaty. Tylko 21 % antyoksydantów przyswajamy z jedzenia. 
Przeprowadzono badanie, w którym zbadano zawartość antyoksydantów w różnych potrawach. Kawa uplasowała się na 11 miejscu, tuż za kilkoma odmianami jagód.
Prawda jest taka, że niewielu ludzi zjada duże ilości jagód, ale już wypicie dwóch filiżanek kawy jest na porządku dziennym. 
Jednak faktem jest, że pomimo dużej zawartości cennych antyoksydantów, kawa nie oczyści Twojego organizmu.
Jeśli będzie on zanieczyszczony złogami i toksynami, nawet najszlachetniejsze składniki diety, witaminy, minerały czy antyoksydanty, okazują się zupełnie nieskuteczne. 
Aby w pełni wykorzystać zdrowotne właściwości kawy, najpierw oczyść organizm z toksyn i złogów... 

Kawa lekarstwem?
Bardzo często możesz usłyszeć, że nie należy przesadzać z kawą, ponieważ szkodzi na serce – no i w ogóle jest szkodliwa dla organizmu.
Uwierzyłeś? To przeczytaj coś, co zmieni Twoje myślenie.
Picie kawy zmniejsza ryzyko zapadnięcia na wiele groźnych chorób. Podam Ci kilka przykładów:

- Wielbiciele kawy zmniejszają aż o 23-50 % ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.
- Picie kawy bardzo pozytywnie wpływa na wątrobę. Kawosze dużo rzadziej chorują na marskość wątroby.
- Kawa obniża również ryzyko zachorowania na nowotwór jelita.
- Wiele badań wykazało, że picie kawy ZMNIEJSZA ryzyko zawału i chorób serca.
- Osoby, które regularnie raczą się tym czarnym płynem dużo rzadziej chorują na chorobę Alzheimera i Parkinsona (aż o 45 % zmniejsza się ryzyko zachorowania). 
- Kawa pozytywnie wpływa na zdrowie psychiczne. Kobiety, które piją kawę codziennie, rzadziej uskarżają się na depresję i myśli samobójcze.
A do tego wszystkiego, picie kawy pomaga zmniejszyć ryzyko przedwczesnej śmierci aż o 30 %. Jednak pamiętaj, że dla lepszego zdrowia należy przede wszystkim regularnie oczyszczać organizm, dostarczać mu witamin, minerałów i antyoksydantów z różnych źródeł, nie tylko z kawy.

O kawie pisałem już we wcześniejszych postach:
- Nietuczące przekąski i napoje,
- Kawa a wątroba,
Sposoby na uniknięcie raka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz