poniedziałek, 8 lutego 2016

Zakaz reklamy Gripex Max i Gripex HotActive Forte

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał spółce UPS Zdrowie natychmiastowego zaprzestania reklamy produktów leczniczych Gripex Max i Gripex HotActive Forte, kierowanej do publicznej wiadomości w postaci spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych, zwierających sformułowanie „…wybieramy tak samo. Maksymalną siłę Gripexu zawartą w saszetkach lub tabletkach”.

Zdaniem GIF zachodzi podejrzenie, że reklama narusza obowiązujące przepisy. Treść spotu: „…wybieramy tak samo. Maksymalną siłę Gripexu zawartą w saszetkach lub tabletkach”, narusza przepis art. 53 ust. ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu.

Reklama wprowadza w błąd, gdyż sugeruje, że oba produkty leczniczego Gripex Max i Gripex Hot Active Forte różnią się tylko postacią farmaceutyczną (tabletki i proszek do sporządzania roztworu). Tymczasem, jak wynika z zapisów składu jakościowego i ilościowego, produkty te są zróżnicowane również pod względem składu, co warunkuje zróżnicowanie co do wskazań do stosowania. Gripex HotActive Forte - jako wskazanie do stosowania ma „krótkotrwałe łagodzenie objawów przeziębienia”, a Gripex Max – „krótkotrwałe leczenie nasilonych objawów, w tym suchy kaszel”.

Gripex HotActive Forte – wskazania:
Wskazaniem do stosowania leku jest krótkotrwałe łagodzenie objawów przeziębienia, grypy i zakażeń grypopodobnych, takich jak: gorączka, bóle głowy, gardła, bóle mięśniowe i kostno-stawowe oraz objawów obrzęku błony śluzowej nosa występujących w przeziębieniu, grypie.

Gripex Max  – wskazania:
Krótkotrwałe leczenie nasilonych objawów przeziębienia, grypy i stanów grypopodobnych takich jak: gorączka, bóle głowy, ból gardła, bóle mięśniowe i kostno-stawowe, katar, suchy kaszel.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza