piątek, 18 marca 2016

GIF wycofuje reklamy syropu Neosine

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał spółce Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Pabianicach wycofanie reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci"). Jednocześnie GIF nakazuje przygotowanie sprostowania.

Zdaniem GIF w reklamie zabrakło informacji, że zgodnie z charakterystyką produktu leczniczego (ChPL) syrop należy stosować "wspomagająco u osób o obniżonej odporności, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych". W treści reklamy zawarty jest komunikat:

"Filip zachorował na grypę, a teraz zaraża swoją siostrę Olę. Mama podała obojgu Neosine - najczęściej stosowany lek przeciwwirusowy. Dzięki Neosine Ola nie zachorowała a Filip szybciej wyzdrowiał. Do tego Neosine podniosła odporność dzieci na kolejne infekcje. Neosine - zwalcz wirusy pokonaj infekcje".
Odbiorca reklamy dostaje przekaz, zgodnie z którym produkt leczniczy należy stosować w leczeniu grypy oraz jej zapobieganiu. Tymczasem w ChPL znajduje się zapis dotyczący tego, że lek stosowany jest wspomagająco u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych. Zdaniem GIF doszło do naruszenia Prawa Farmaceutycznego. A odbiorca jest błędnie informowany. Dlatego GIF stoi na stanowisku, że reklama powinna być wycofana.

Taką sama decyzję GIF podjął w przypadku produktu leczniczego Neosine dla dorosłych.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza