poniedziałek, 3 października 2016

Ewelina: Naturalny probiotyk zamknięty w słoiku

Ewelina Drela z Mapy Zdrowia o kiszeniu ogórków.

Witaj,


Jak mija Ci niedziela? U mnie, po słonecznej sobocie jest deszczowo i jesiennie. Widać, że lato już całkiem daje za wygraną. 

Kiedy zaczyna się taka jesienna słota, zaczynam poważnie myśleć o odporności. Nie wiem, jak to się stało, ale pod koniec ubiegłego tygodnia niemal wszyscy moi znajomi złapali jakieś paskudne przeziębienie. Dosłownie, niemal w jednym momencie. Ci silniejsi już są zdrowi, reszta walczy. (...)

A kiedy przychodzą takie jesienne, deszczowe dni, mam na nie swoją obiadową receptę. Przygotowuję gulasz wołowy z kaszą jaglaną (pycha i zdrowo), a do tego obowiązkowo… najlepszy i naturalny probiotyk w formie dodatku.

Ogórek kiszony. Tak, to jest moment kiedy zaczynam pochłaniać olbrzymie ilości ogórków kiszonych. Nie są już co prawda małosolne, ale też nie za bardzo ukiszone. Takie w sam raz.

Zdjęcie ze strony http://www.przepisy.rzeszow.pl/

A czemu są takie zdrowe? Co takiego jest w kiszonych ogórkach, że tak je lubimy?

Przede wszystkim są pyszne. Idealne do gulaszu, ale też zupa ogórkowa… mmm... chyba wiem, co zjem jutro na obiad :)

Kiszone ogórki to nie tylko bomba witaminowa, ale też jeden z najskuteczniejszych, naturalnych probiotyków. Są źródłem kwasu mlekowego, który wydziela się w czasie fermentacji. Kwas mlekowy oczyszcza organizm (...) i wzmacnia system obronny, chroniąc Cię przed chorobami. 

Znów doświadczam tego, że organizm jest naprawdę mądry. Doskonale wie, czego mu potrzeba i zazwyczaj na to mam właśnie ochotę. Teraz potrzebuję głównie wzmocnienia i dużo odporności, dlatego pochłaniam ogórki kiszone.

Dodatkowo ogórki kiszone regulują florę bakteryjną w jelitach, wspomagają trawienie i wchłanianie produktów przemiany materii. (...) 

Kiszone ogórki dostarczają sporo witamin z grupy B, które pomagają regulować metabolizm, ułatwiają trawienie białek, tłuszczów i węglowodanów, wygładzają skórę, wzmacniają włosy i paznokcie oraz zwiększają przyswajalność żelaza, chroniąc przed anemią. Są dobrym źródłem witaminy C, A, E, K oraz magnezu, wapnia, fosforu i potasu. 

Najzdrowsze są kiszonki które robisz sam. Popatrz na skład kiszonych ogórków, które możesz kupić w sklepach. Cukier, substancje wzmacniające smak i zapach? Po co? Dobrze zrobione, domowe ogórki kiszone wcale tego nie potrzebują. Smakują i pachną znakomicie, a przy tym są zdrowsze i bardziej naturalne. 

Teraz już jest trochę za późno na kiszenie, bo już po sezonie na ogórki, ale mam nadzieję, że zrobiłeś zimowe zapasy.

Dobrej niedzieli,
Ewelina


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz