poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Ewelina: Zaproś królową na obiad i przestań chorować

Od Eweliny Dreli z Mapy Zdrowia:

Witaj,

Jak się miewasz? Wydaje się, że wiosna w pełni, a mimo to większość znajomych kicha. Chciałoby się już założyć lżejszą kurtkę, a tu ciągle zmiany pogody. No cóż - wiosna jak panna - bywa kapryśna. I nieprzewidywalna.

To już najwyższy czas żeby przestać obawiać się Przeziębienia czy jakiejś podłej wirusówki, która odbierze Ci radość z wiosny i budzącej się do życia zieleni! Zacznij zdrowe i bezpieczne oczyszczanie organizmu (...).

Nie łudź się, że jeśli zaczniesz stosować suplementy witaminowe, brać kolejne kolorowe tabletki, uchronisz się przed wiosennym przeziębieniem. Wszystkie tabletki trafiają do jelit. Jeśli jelita są zanieczyszczone, witaminy i minerały z tabletek nie dotrą tam, gdzie powinny.

To, co powinieneś  zrobić najpierw, to gruntowne oczyszczenie organizmu i zastosowanie zdrowej, pełnowartościowej diety. Dopiero, kiedy masz czyste jelita, Twój organizm odzyskuje witalność, poprawia Ci się odporność i wówczas możesz stosować suplementy witaminowe i mineralne.

Ale, ale. Miało być o królowej i pewnie zastanawiasz się, o co chodzi z tą królową. W końcu Anglia daleko, a gdzie tam nam do tego, żeby gościć królową. :)

Wspominał ją już Adam Mickiewicz, pisząc o niej, że jest „jak śnieg biała”. Tak naprawdę jej kwiaty mogą być białe, kremowe, a nawet różowe. Mowa oczywiście o...

gryce, a dokładniej kaszy gryczanej.

To jest królowa kasz, dla której warto zrobić miejsce na stole i w codziennym jadłospisie.

Dlaczego królowa? To się za chwilę okaże.

Kaszę gryczaną możesz jeść spokojnie nawet, jeśli jesteś uczulony na gluten. Jest bezpieczna, ponieważ jest całkowicie bezglutenowa.

Jest bogatym źródłem białka, zawiera go od 10 do 16 %, Co więcej, Twój organizm przyswoi białko kaszy gryczanej lepiej niż to pochodzące ze zbóż czy roślin strączkowych. Kasza gryczana zawiera też cenne aminokwasy: lizynę i tryptofan, niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, których jednak nasz organizm sam nie wytwarza.

Nie wiem, czy wiesz, że gryka jako roślina jest wykorzystywana w przemyśle farmaceutycznym. Jest bogatym źródłem kwasów organicznych oraz rutyny, która uszczelnia naczynia krwionośne.

W samej kaszy gryczanej, poza białkiem jest głównie skrobia i odrobina tłuszczu. Dlaczego więc warto ją jeść?

Ma w sobie bogactwo witamin - z grupy B, witaminę PP, E, niacynę, kwas foliowy oraz kwas pantonenowy,  mnóstwo soli mineralnych, takich jak wapń, fosfor, magnez, żelazo, nikiel, kobalt, krzem, miedź, cynk, jod oraz bor.

Kasza gryczana zawiera też sporo błonnika, porcja kaszy dostarcza prawie 20 % dziennego zapotrzebowania na błonnik. (...)

A to jeszcze nie wszystko. Kasza gryczana może Ci pomóc zachować młodość i zdrowie. Zawiera sporo przeciwutleniaczy – głównie flawonoidów. Jest też bogata w rutynę. Ocenia się, że zjedzenie 100 gram kaszy gryczanej odpowiada spożyciu jednej tabletki Rutinoscorbinu.

Flawonoidy również leczą i zapobiegają różnym chorobom. Wychwytują wolne rodniki, działają przeciwnowotworowo, przeciwmiażdżycowo, przeciwzapalnie i wzmacniają naczynia krwionośne.

Okazuje się, że dobra nasza kasza. Zrób więc na swoim stole i w jadłospisie miejsce dla królowej kasz i ciesz się dobrym zdrowiem!

Zdrowej, pogodnej niedzieli,
Ewelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz