poniedziałek, 10 lipca 2017

Ewelina: TO może być kluczowe dla Twojego zdrowia tego lata!




Od Eweliny Dreli z Mapy Zdrowia:




Witaj,

Jak się czujesz w tę, kolejną już, letnią niedzielę? Nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie naturalnej witaminy D jest pod dostatkiem. Tym bardziej piękna pogoda sprzyja wszelkiej aktywności fizycznej, wyjazdom, przejażdżkom rowerowym, długim wędrówkom i spacerom.

A żeby nie zabrakło Ci energii do tej aktywności fizycznej, pamiętaj, (...) [że] dużo lżej i łatwiej być aktywnym, gdy ma się oczyszczony organizm.

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla zachowania pełni witalności i zdrowia. Pamiętaj aby ćwiczyć lub trenować przez minimum 15 minut dziennie codziennie. Systematyczność w tym wypadku jest kluczowa.

Znacznie lepiej ćwiczyć czy poruszać się krócej, a częściej, niż fundować sobie ciężkie wymagające treningi, na przykład raz w tygodniu.

Umiarkowana aktywność wzmacnia cały Twój organizm. Przede wszystkim pobudza układ limfatyczny do pracy, wzmacnia układ krwionośny, pobudza krążenie, wzmacnia mięśnie podtrzymujące kościec.

Ćwiczenia, jakie możesz wykonywać powinny być dla Ciebie przyjemne i proste. To bardzo ważne, na pewno wiesz jak łatwo zrazić się do aktywności fizycznej, jeśli trening jest źle dopasowany.

Nie musisz godzinami siedzieć na siłowni, biegać maratony czy podnosić ciężary. Trening to też szybki, 15-minutowy spacer plażą (który jest notabene lepszą i pełniejszą formą treningu niż siłowy orbitrek).

Zamiast jechać samochodem lub komunikacją miejską, wybierz rower. Codzienne dojazdy do pracy czy na spotkania staną się przy okazji pretekstem do pobudzenia mięśni. To bardzo niepozorna forma aktywności. Poruszając się po mieście rowerem nawet nie zauważasz tego treningu. I o to właśnie w tym chodzi.

Co jeśli nie rower? Zafunduj sobie codziennie spacer po okolicznym parku, lesie czy nad jeziorem. Często zapominamy jak ważny jest kontakt z przyrodą.

Trening staje się prawdziwą przyjemnością, a obcowanie z naturą doskonale Cię zrelaksuje. Zaczyna się też sezon na grzyby, za chwilę dojrzeją jagody - to znakomity pretekst do codziennego spaceru. Podobnie zbieranie ziół.

Jeśli mieszkasz w bloku, pierwsze kroki ku aktywności fizycznej to rezygnacja z windy i korzystanie ze schodów. No chyba, że mieszkasz na siódmym piętrze. Wtedy lepiej zacząć od spacerów i zrezygnowania z samochodu.

Chodzi o to aby niepostrzeżenie wprowadzać do swojego życia drobne zmiany, które zmuszają organizm do bardziej wzmożonej pracy. Jeśli potrzebujesz dojeżdżać do pracy - zaparkuj samochód dwie przecznice dalej i zrób sobie spacer. Jeździsz komunikacją? Wysiądź trzy przystanki wcześniej.

Zaproponuj paczce znajomych czy rodzinie, aby spotkania nie odbywały się w kawiarniach, klubach czy restauracjach i kinach. Korzystajcie z pięknej pogody, idźcie razem na rolki czy spacer nad pobliską rzekę.

Domy kultury organizują dla mieszkańców w każdym wieku wyjazdy na spływy kajakowe. Warto skorzystać z tej opcji. Nie wydasz fortuny, a Ty i Twoi przyjaciele cieszycie się nie tylko wspaniale spędzonym czasem, ale i zdrową aktywnością i kontaktem z naturą.

Zajrzyj do pobliskiego parku - w dużych miastach organizowane są darmowe treningi sztuk walki, jogi, tai chi. Często w parkach zbierają się też nieformalne grupy treningowe rolkarzy, kuglarzy, biegaczy czy po prostu osób zainteresowanych wspólnym ćwiczeniem na świeżym powietrzu, po prostu za darmo. Rozejrzyj się - często nawet sobie nie zdajesz sprawy z tego, że mógłbyś niedzielę spędzić na treningu chodzenia po linie lub żonglowania.

Pamiętaj - trening czyni mistrza. Małe zmiany robią ogromna różnicę. Codzienna, choć mała dawka aktywności, jest dla absolutną koniecznością do tego, aby zachować zdrowie. (...)

Zdrowego tygodnia Ci życzę,
Ewelina



3 komentarze:

  1. Cwiczenia sa bardzo wazne, jednak suplementacja jest na tym samym poziomie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem więcej. W obecnych warunkach jest konieczna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Byle żyć zdrowo. :D Lubię sobie co 2 dni ufundować 30-45 min treningu i tyle mi starcza do dobrego samopoczucia.

    __________________________
    http://alfavision-zacma.pl/

    OdpowiedzUsuń