poniedziałek, 3 lipca 2017

Ewelina: Wszędzie go pełno, a uzależnia bardziej od heroiny




   Słów kilka od Eweliny Dreli z Mapy Zdrowia:




Witaj,

Nareszcie mamy lato, a wraz z nim pojawia się wszechobecny cukier.

Lody (nawet te wodne lub tak zwane sorbety), gofry, wata cukrowa, szejki, słodkie napoje gazowane i niegazowane.



Mało tego - nawet jak zamówisz miseczkę owoców - możesz być praktycznie w 100 procentach pewien, że podadzą Ci je suto polane słodką polewą i bitą śmietaną (oczywiście też słodzoną), a jako dodatek dostaniesz słodki wafelek w kształcie serca.

Ale co tam desery. Cukier jest niemal wszędzie. Nawet niepozorne zakupy w markecie mogą zaowocować dostawą cukru w bardzo ciekawej postaci.

Praktycznie wszystkie produkty przetworzone zawierają cukier lub też jego mniej zdrowy a tańszy zamiennik - syrop glukozowo-fruktozowy, glukozowy lub też syntetyczne słodziki.

Sosy do makaronu, pasty kanapkowe, mieszanki warzyw, zupy z załączonymi przyprawami, wypieki a nawet słone paluszki.

Cukrzyca, problemy z otyłością coraz częściej dotykające nasze społeczeństwo, problemy z sercem, hormonami, insulinooporność, grzybice i drożdżyce - to tylko część chorób będących karą za zbytnie zaprzyjaźnienie się z cukrem.



Zwłaszcza, jeśli nie oczyszczasz regularnie swojego organizmu. (...)

No właśnie - przyjaźń czy więzienie - jak to jest?

Najnowsze badania naukowe są przerażające. Okazuje się bowiem, że cukier jest dla nas poważnym zagrożeniem z jeszcze jednego powodu. Cukier działa na nas wręcz jak narkotyk! To dlatego tak trudno odmówić sobie czekoladki czy loda.

Organizm całkowicie odzwyczajony od sztucznie dostarczonego cukru całkowicie inaczej funkcjonuje.

Zaczyna pożądać zdrowych rzeczy, budzi się apetyt na orzechy, sezam, kakao, świeże warzywa i owoce. (...)

Okazuje się, że cukier jest w stanie wręcz nas zamroczyć do tego stopnia, że pragniemy go  spożyć mimo iż nam szkodzi. I to najczęściej ZAMIAST, a nie JAKO DODATEK do zdrowego jedzenia.

To tłumaczy po części falę otyłości, z którą zmaga się USA i Zachodnia Europa. Cukier uzależnia bowiem silniej lub tak samo mocno jak kokaina czy heroina.

Słynny pediatra walczący od lat z otyłością, profesor Robert Lustig z University of California w San Francisco od wielu lat bada zjawisko Uzależnienia od cukru. Jest to szczególnie niebezpieczne właśnie dla dzieci. Ich nawyki żywieniowe kształtują się bowiem właśnie w wieku szkolnym, czyli wtedy, kiedy rodzice przestają mieć kontrolę nad tym, co im jest podawane lub sprzedawane w szkole.



Profesor jest zdania, że ogólnie spożywanie cukru powinno być tak samo prawnie regulowane jak spożywanie alkoholu czy nikotyny. A prawda jest taka, że trzustka działa wyrzutem insuliny już na sam widok lub wspomnienie jedzenia - nie wtedy kiedy czujemy zapach lub smak.

Reklamy w tv i na billboardach każą nam patrzeć na jedzenie i wręcz delektować się nim sztucznie. To prawdziwa męka dla organizmu, który działa coraz gorzej i dla którego obciążenie trzustki może spowodować cukrzycę.

Na potwierdzenie jak silnie uzależnia cukier opowiem Ci o doświadczeniu Serge Ahmeda z Institut Federatif de Recherche sur les Neuroscienes w Bordeaux - światowej sławy badacza uzależnień dotyczących porównania uzależnienia od kokainy i cukru.

Badane szczury aż w 94 procentach wybierały wodę z cukrem, kiedy mogły wybrać także wodę z kokainą, nawet kiedy były od kokainy już uzależnione.

Kiedy zwierzętom odcinano dostęp do cukru, stawały się rozdrażnione i miały identyczne objawy odstawienia, jak to jest w przypadku każdego innego uzależnienia. Zwierzęta były gotowe znieść nawet bardzo bolesne elektrowstrząsy jeśli tylko nagrodą był cukier.

To wszystko pokazuje, jak niebezpieczną substancją jest cukier. Na podstawie objawów można spokojnie go zaliczyć do miękkich uzależniaczy.

Jego największe niebezpieczeństwo jednak polega na tym, że jest wszędzie dostępny, bardzo łatwo, a wręcz jeśli postanowisz go całkowicie wyeliminować - możesz mieć z tym poważny problem.

Warto świadomie podejmować decyzje i rezygnować z tego wszystkiego co Ci szkodzi. Zastanów się więc następnym razem, czy aby na pewno potrzebujesz kolejnego loda, ciastko czy gofra podczas letnich spacerów w kurortach. Postaw raczej na arbuza, jabłko, pyszne polskie wiśnie lub morele. Cukier w nich zawarty jest naturalnie wpleciony przez naturę w skład owocu.

Dobrej niedzieli,
Ewelina








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz