poniedziałek, 23 października 2017

Ewelina: Żółty proszek o zbawiennym działaniu




Ewelina Drela z Mapy Zdrowia o cynamonie (zdrowym!)




Witaj,

Jak się miewasz w (...) jesienną niedzielę? Mam nadzieję, że nieco odpoczywasz i masz w planach jakiś zdrowotny spacer? (...)

Nie wiem, jak Tobie, ale mi jesień kojarzy się z dojrzałymi, pachnącymi, czerwonymi jabłkami. Wczoraj do kuchni przywiódł mnie zapach smażonych jabłek... z cynamonem. Jak dla mnie jeden z najpiękniejszych zapachów na świecie.

Wiele osób uważa, że cynamon to zwyczajna przyprawa, po prostu żółty, pachnący proszek, który poprawia smak pieczonych jabłek, świetnie komponuje się w szarlotce, no, może jeszcze w grzanym winie.

Okazuje się, że cynamon nie tylko pięknie pachnie, ale również ma pozytywny wpływ na Twoje zdrowie.

Naukowcy, którzy badali przyprawy pod kątem ich leczniczego działania, dostarczyli nam ciekawej wiedzy, dotyczącej m.in. cynamonu. Już w starożytności cynamon rekomendowano jako antidotum na silne trucizny, środek moczopędny, wiatropędny i korzystnie wpływający na układ krążenia. Ale to nie wszystko.

Cynamon jest bogatym źródłem błonnika (...), żelaza, wapnia i manganu. Jest również naturalnym antyoksydantem, więc opóźnia procesy starzenia się komórek w organizmie. Co za tym idzie, jeśli będziesz dodawać cynamon do swoich potraw, wzmocnisz ochronę organizmu przed nowotworami i chorobami serca.

Picie gorącej wody z cynamonem ma działanie bakteriobójcze, przeciwgrzybicze i antyalergiczne,
A kiedy czujesz, że przemarzłeś w jesiennej słocie i „coś Cię bierze” - cynamon zadziała rozgrzewająco, zapobiegnie katarowi i drapaniu w gardle.

Serwis „New Scientist” informuje, że zaledwie pół łyżeczki cynamonu dziennie znacznie zmniejsza ilość cukru we krwi u cukrzyków. Ochotnikom z cukrzycą typu II podawano  codziennie po posiłkach 1, 3 lub 6 g cynamonu w proszku. W ciągu kilku tygodni stężenie cukru we krwi badanych osób było średnio o 20 % niższe niż w grupie kontrolnej. Odpowiadać za to ma zawarty w cynamonie rozpuszczalny w wodzie związek polifenolu (MHCP), który naśladuje działanie insuliny i uaktywnia jej receptory.

I pomyśleć, że szarlotka, przez wiele osób uważana za tuczące ciastko, może być tak zdrowa?

Dobrej niedzieli,
Ewelina


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz